Porada pierwszego kontaktu – spotkanie kwalifikujące do udziału w programie Ośrodka, ma formę
wywiadu oraz analizy dostarczonej dokumentacji (jeśli takowa jest). Zdobywamy informacje nt
historii zgłaszanych trudności oraz oczekiwań, które urealniamy przez pryzmat możliwości
oferowanych w naszej placówce. Odpowiednikiem porady pierwszego kontaktu jest diagnoza
psychologiczna. W efekcie poczynionego rozpoznania możemy zaproponować udział w konkretnym
programie oraz umówić kolejne spotkanie z konsultantem prowadzącym.
Porada psychologiczna – indywidualna praca korekcyjna z psychologiem, w czasie której konsultant
wzmacnia zasoby klienta, proponuje strategie radzenia sobie, omawia efekty zadań domowych w
warunkach bezpiecznej relacji.
Porada rodzinna – praca z dostępnymi członkami rodziny, realizująca wspólne cele poprzez m.in.:
usprawnianie komunikacji, negocjacje, przeformułowanie zasad rodzinnych czy wspieranie
naturalnych zasobów naprawczych. Porady realizowane przez psychologa lub pedagoga.
Porada pedagogiczna – porada dedykowana dzieciom i młodzieży w ścisłej współpracy z rodzicami /
opiekunami prawnymi oraz szkołą / miejscem stałego pobytu dziecka. Praca korekcyjna pozwala
odpowiedzieć na specyficzne wymagania rozwojowe wynikające z indywidualnych cech oraz
warunków środowiska. Realizacją zajmuje się pedagog.
Porada prawna – osoby dorosłe mają możliwość skonsultować swoje trudności w zakresie prawnym,
zgłaszać wątpliwości, przygotować niezbędne pisma czy przeprowadzić procedury, które zostaną
dobrane do konkretnej sytuacji. Realizowane przez zawodowego kuratora sądowego lub prawnika z
aplikacją kuratorską.
Porada socjalna – zapewnia osobom dorosłym współpracę z dostępnymi instytucjami pomocowymi,
wspiera, motywuje w realizacji decyzji prozdrowotnych: korekcyjnych i terapeutycznych.
Kompleksowo ocenia kondycję bytową rodziny w celu dostosowania możliwych oddziaływań
pomocowych. Realizowana przez pracownika socjalnego.
Psychoterapia indywidualna – realizowana przez psychoterapeutę w przypadku utrwalonych
trudności oraz zaburzeń. Poprzedzona diagnozą kliniczną, długofalowa praca w ramach niektórych
programów Ośrodka. Dedykowana głównie osobom pełnoletnim.
Grupowe formy pracy korekcyjnej – realizują cele takie jak: psychoedukacja, trening kompetencji
osobistych i społecznych, warsztaty wspierające indywidualny rozwój na tle grupy oraz wsparcie
poprzez wzmacnianie poczucia przynależności.